「共產主義」:修訂間差異

刪去的內容 新增的內容
written in another language
小魚3891談詑 | 貢獻
無編輯摘要
第1行:
'''共產主義'''([[英文]]:{{話|en|Communism}};拉丁語:communismus))係一種政治主張同政治運動,佢主張每隻人嗰行為一定要以社區、[[國家]]嗰福利為大前提,可以算係一種'''集體主義'''({{話|en|collectivism}})。實踐嗰時間,由於箇種主張需要建立到'''利他'''({{話|en|altruism}})嗰道德觀之上,佢一定要配合到一隻強制性嗰集體主義制度纔舞得正,結果到歷史上共產主義最後總係變成威權主義或者極權主義。
 
實際行過共產主義嗰政體,通常以'''馬克斯主義'''(Marxism)革命教條為基礎,代表性嗰共產主義政體有[[蘇聯]]列寧式同[[中國]]毛澤東式。
 
共產主義同時亦主張消滅私有產權,並建立一個各盡所能、按需分配嘅生產資料共有制(進行集體生產) ,而且主張一種沒有階級制度、沒有國家和政府嘅社會。在此一體系下,土地和資本財產為人民共同所有。其主張勞動嘅差別並不會導致佔有和消費嘅任何不平等,並反對任何特權。在科學共產主義(馬克思主義以及其各流派)嘅理論中,它在發展上分三個階段︰
 
1.初級階段係社會主義︰掠奪私有制財產為國有化並為公有制社會嘅起步鋪墊基礎;
 
2.中期階段係公有制社會戰勝私有制世界嘅階段,由於公有制社會體現『各盡所能各取所需』嘅優勢,能夠極大地吸引了私有制社會裡嘅廣大中下層人民,使得公有制社會能夠在私有制世界嘅包圍圈裡得到蔓延與擴展,並不斷嘅突破、戰勝私有制世界後,
 
3.最終公有制世界完全代替私有制世界;高級階段係在公有制社會更加穩定、成熟嘅基礎上開始步入自由發展嘅階段,即邁入自由世界嘅階段,當公有制世界得到持續穩定嘅發展後,自由世界形成雛形,也就係世界上不再有階級、國家和政府,政府嘅職能幾乎被消耗到社會嘅各領域裡。
 
通常所講嘅共產主義,指共產主義嘅高級階段,也就係共產主義嘅自由世界。按照馬克思主義理論(歷史唯物主義),資本主義必將為共產主義所取代,這係不以人們嘅意志為轉移嘅社會發展嘅歷史規律,因隨著工業革命後各種機械自動化生產所帶來嘅高生產力,長期而言經濟生產所需嘅人力將愈來愈少,在私有財產制度下絕大多數人口將會失業,因此社會若想繼續和平發展就必須進入共產主義,將愈來愈少嘅工作量分配給各工作人口,除了為興趣而自願長期工作嘅人之外,基本上多數人可減少許多工作時間後,每個人都有機會自我發展個人素質。共產主義思想在實行上,需要人人有高度發達嘅集體主義精神,而這就要求社會生產力達到充分嘅發展和極度嘅發達。
 
 
== 相關 ==